wtorek, 14 maja 2019

"Biel nocy" Ann Cleeves Cykl: Kwartet szetlandzki (tom 2)

Na Szetlandach jest połowa lata, czas białych nocy, kiedy to słońce nigdy nie zachodzi. 
Plastyczka Bella Sinclair organizuje przyjęcie, aby uczcić wystawę swoich prac i zaprezentować obrazy Fran Hunter. Podczas tego wydarzenia pewien tajemniczy Anglik wybucha płaczem i stwierdza, że nie wie kim jest ani skąd się tu wziął, a wieczorne przyjęcie zmienia się w farsę. Następnego dnia mieszkańcy miasteczka znajdują zwłoki Anglika powieszone na krokwi w hangarze łodziowym na przystani. Mężczyźnie założono na twarz maskę klauna.

Detektyw Jimmy Perez jest przekonany, że to lokalna zbrodnia, a następne morderstwo w Biddista tylko utwierdza go w tym przekonaniu. Jednak wkrótce wychodzi na jaw, że detektywa łączy z Fran skomplikowana relacja, która najwyraźniej wpływa na jego zdolność oceny sytuacji.

Cała seria jak dla mnie jest bardzo dobrze napisana 🖤 Znajduję w niej to czego oczekuję z książek tego gatunku. Znajduję morderstwo, zagadki, zwroty akcji. To jest to co sobie cenię.
Mogę ją z czym sercem każdemu polecić, kto się lubuje w takim klimacie.
Nigdy nie myślałam nad tym, co ja bym zrobiła gdybym to ja była pierwsza na miejscu zbrodni. Jestem zbyt ciekawska by sobie odpuścić i nie zanieczyszczać tego miejsca. Zapewne bym poodtykała denata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia