sobota, 25 maja 2019

"Ameryka.pl. Opowieści o Polakach w USA" Dorota Malesa



10 opowieści o ludziach w pogoni za amerykańskim snem.
Każdy z nich miał własny American dream. Każdy musiał wziąć los w swoje ręce i ruszyć na podbój Dzikiego Zachodu naszych czasów. Uciekinierzy, wariaci, niespokojne dusze - Polacy, którzy w pogoni za marzeniami lub uciekając przed dotychczasowym życiem, wyjechali do Stanów.

"(…) do Ameryki przyjeżdża się dwa razy, pierwszy raz po rozum, drugi raz po pieniądze".

Książka opowiada o losach kilku osób, które poprzez kluczową decyzję w swoim życiu postanowiły wyjechać do Stanów Zjednoczonych.
Każdy rozdział mówi o losach innej osoby. Na początku poznajemy Sebka, który poszukuje miłości w Stanach i ma nadzieję ją tam znaleźć.
Każda opisana historia niesie ze sobą inne przesłanie, ale ogólny zarys jest taki sam. Pokazanie, że każdy z Nas jest w stanie znaleźć swoje miejsce, swój dom na Ziemi. Niekoniecznie w Ojczyźnie.

Każdy człowiek próbuje realizować swój American dream na swój własny sposób, ale nie zawsze to wychodzi.
Wiadomo, można wyjechać z kilkoma dolarami w kieszeni i tak rozwinąć skrzydła jak opisana historia z książki.
Pani Dorota świetnie przedstawiła historię wyjazdu do Stanów Zjednoczonych dziesięciu Polaków.

Czytając kolejno rozdziały byłam pod wrażeniem tego jak dane osoby potrafiły sobie radzić z przeciwnościami losu w realizacji ich marzeń o lepsze jutro.
Najbardziej zapadła mi w pamięci historia Oli. Bliższa mojemu wiekowi, ale także wydarzenia. Jednakże bardzo podziwiam osoby, które są w takiej sytuacji,są silne emocjonalnie i walczą o sobie oraz o mobilność swojego ciała. 

Zapewne każdy z Nas marzył kiedyś o własnym American dream. 
Ja swój mam ale czy kiedyś uda mi się go zrealizować? 
Mam taką szczerą nadzieję, że tak. Najlepiej w niedalekiej przyszłości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia